Направете дома си по-атрактивен за продажба или отдаване под наем с хоум стейджинг

  • преди 5 месеца
  • 0

Първото впечатление е най-важно, нали? Услугата хоум стейджинг (от анг. home staging – „представяне на дома“) се грижи именно за това – да презентира имота във възможно най-добра светлина, да повиши пазарната му стойност и да привлече повече клиенти.

Представете си, че вашият имот е сцена, която ще бъде видяна от много потенциални купувачи или наематели. Със сигурност искате тя да изглежда добре, представително и уютно, за да предизвика по-голям интерес и бързо да реализирате успешна сделка.

Хоум стейджингът се счита за успешен метод, който определено подобрява визуалната идентичност на дадено жилище, без да е нужна голяма инвестиция, каквато например изисква един основен ремонт. Интериорната подготовка може да включва декориране, пренареждане на мебели, подреждане, почистване и други естетически стратегии, които подобряват облика на даден имот и го подготвят за пазара.

Предимства на хоум стейджинга

Макар хоум стейджингът да не е още толкова популярен в България, много западни страни (по-специално САЩ) възприемат услугата като необходима първа стъпка в подготовката на дадено жилище за продажба или отдаване под наем.

Това не е случайно, защото професионалното представяне на имота има редица предимства. От една страна, то улеснява потенциалните купувачи да усетят дома и да си го представят като свой, без да се разсейват от лични снимки, излишни вещи или разхвърляни помещения. Според проучване на американската Национална асоциация на брокерите на недвижими имоти (NAR), 77% от купувачите споделят, че е по-лесно да харесат едно жилище, ако то предварително е било подредено и подготвено от хоум стейджинг специалист.

Хоум стейджингът също така прави дома да изглежда готов за нанасяне, което в днешно време е цел на голям процент от купувачите и наемателите на жилища. Все повече клиенти искат да се нанесат бързо и да избегнат скъпоструващите и продължителни ремонти. Когато едно жилище създава впечатление, че е готово да приеме новите си собственици веднага, шансът бързо да се продаде или отдаде под наем е значително по-голям.

Не на последно място, хоум стейджингът улеснява визуалната презентация и маркетирането на имота. Когато той предварително е подреден, декориран и приведен в търговски вид, снимките, видеата и другите визуални материали, които го показват, също изглеждат професионални и прегледни. Неслучайно много брокери правят хоум стейджинг без дори да подозират, като предварително изчистват кадъра на снимките от ненужното или преаранжират интериора, когато заснемат дадено жилище. Пак според проучване на NAR, 62% от агентите на недвижими имоти твърдят, че хоум стейджингът оказва влияние върху времето, през което имотът е на пазара. Оказва се, че жилищата с предварителна интериорна подготовка се продават много по-бързо от останалите.

Възможности за хоум стейджинг

Още едно от предимствата на хоум стейджинга са множеството опции, чрез които може да бъде реализиран. Ако имате интериорни познания и време, може сами да подготвите имота си за пазара. Разбира се, вариант е да потърсите и професионална помощ от агенция за недвижими имоти с опит в хоум стейджинга, каквито сме ние от „Велдикс“.

Преди да решите, нека разгледаме двете възможности.

  • Вариант „направи си сам“

Много клиенти сами избират да преустроят жилището си с цел да го направят по-атрактивно за бъдещите купувачи или наематели. Макар този вариант да е малко по-евтин, той изисква познания, коства време и все пак – някаква малка инвестиция в декорации и материали.

Ако се заемате с хоум стейджинг сами, възможно е да обмислите приложението на някои от следните идеи:

  • Премахнете лични вещи, като семейни снимки, лични колекции и други предмети, които могат да отклонят вниманието от самото жилище
  • Минимизирайте безпорядъка – разчистете и премахнете излишните предмети, за да изглеждат пространствата по-големи и привлекателни
  • Направете основно почистване – уверете се, че подовите настилки, прозорците и всички повърхности са безупречно чисти
  • Адресирайте миризмите – ако в дома ви има неприятна миризма от тютюнев дим, домашни любимци, мухъл или канализация, това би отблъснало потенциалните клиенти
  • Акцентирайте върху семпъл и стилен декор, който няма да отвлича вниманието от основните характеристики на дома. Може да закупите възглавнички, одеяла, картини, статуетки, огледала и други малки предмети, които подчертават стила на жилището и носят уют
  • Помислете за подходящо озеленяване – цветята придават уют и свежест на дома
  • Осветлението е важно – пуснете колкото се може повече естествена светлина в жилището. Там, където търсите допълнителен ефект, може да помислите за подходящо осветление
  • Обособете отделните помещения и подчертайте функционалността им – например, може да подредите масата за хранене, да застелите леглото в спалнята с красиви чаршафи и да добавите малко чисти кърпи и аксесоари в банята
  • Пренаредете мебелите, ако е необходимо – използвайте мебели, които са подходящо мащабирани спрямо размера на стаята. Един огромен диван, който едвам се побира в хола, автоматично прави помещението да изглежда малко, претрупано и дори клаустрофобично
  • Отчетете сезонността – използвайте сезонните декорации, за да създадете уютна атмосфера, която резонира с текущия сезон

Изглежда много, нали? Всъщност, това са само малка част от нещата, които са застъпени в хоум стейджинга. Ако ви се струва непосилно, може да се доверите на професионалисти с опит в интериорната подготовка на жилища преди продажба или отдаване под наем.

  • Вариант „помощ от хоум стейджинг експерт“

В много случаи това са самите брокери, които знаят от опит, че добрата презентация на имота подпомага успешната сделка. Затова редица агенти на недвижими имоти предоставят ценни съвети на своите клиенти как да подготвят и организират жилището, преди да го заснемат и обявят на пазара.

Има и други агенции, например нашата, които вече няколко години успешно прилагат на практика услугата хоум стейджинг. Екипът на агенция за недвижими имоти „Велдикс“ има професионален опит в интериорния дизайн и декорирането, а зад гърба ни стоят редица проекти, свързани с подобряването на облика на дадено жилище преди продажбата или отдаването му под наем. Нещо повече, ние прилагаме мултидисциплинарен подход и често съчетаваме интериорната подготовка на дома със специални тематични отворени събития, чрез които достигаме до още повече потенциални клиенти и бързо реализиране на имотните сделки.

Предимството да наемете брокер с опит в хоум стейджинга е, че получавате експерт, които едновременно има опит в имотния пазар и маркетирането. Той ще оцени пазарната стойност на жилището, балансирано ще прецени коя част от представянето му има необходимост от подобрение, за да ви предложи стратегия за постигане на максимален ефект с минимални средства. Много хоум стейджинг експерти дори имат свой инвентар, който могат да предложат според нуждите за конкретното жилище. По този начин се спестява излишното закупуване на предмети, които могат да бъдат наети срещу значително по-ниска цена.

Струва ли си да наемете хоум стейджинг експерт?

Услугата определено си струва и показва добри резултати, особено ако искате да продадете или отдадете жилището си възможно най-бързо, на добра цена и в условията на конкурентен пазар, който изисква имотът да се откроява от останалите.

Все пак, ако имате колебания дали хоум стейджингът е за вас, може да запишете час за безплатна консултация с представител на агенция за недвижими имоти „Велдикс“. Необходимо е само да се свържете с нас на телефон 0897 22 19 22.

Оставете коментар

Compare listings

Compare
error: Content is protected!